Analiza cumpararii de voturi

Daca intrebi un statistician, la cati locuitori sunt in Mangalia, 5 voturi nu inseamna nimica. Un candidat ar fi interesat sa cumpere diferenta dintre el si primul in cursa, plus sa zicem 3,4 procente sa fie sigur ca el castiga.
Daca de exemplu am discuta de Bucuresti, Blaga ar vrea sa cumpere 39-24+5 procente, adica 20 procente din voturi… 20% din 1,5 milioane = 300.000.
Bun.
Mai departe trebuie sa stabilim un target ROI (return on investement). In general, in afaceri ROI-urile sunt de 10%-20% (cred…). Daca alegem un ROI mai mare, dam mai putin la oameni; daca alegem unul mai mic, putem sa dam mai mult la oameni. Sa zicem 10%.
Bugetul primariei generale B. pe 2007 a fost de 5,3 miliarde RONi (din care cica s-au cheltuit doar 3,7).
Atunci suma maxima pe care Blaga ar putea s-o dea pentru alea 20 de procente/300.000 de votur este de 5.3/10%=530 milioane roni (pe care nici nu trebuie sa-i scoata el sau partidul din buzunar, ci grupurile de interese)
Evident, e foarte mult. Ceea ce inseamna ca ROI-ul pentru alegerile locale e cu mult, mult mai mare de 10%. La un buget de campanie de 10 milion roni pentru Oprescu (care va castiga alegerile), ROI-ul ar fi de 530% (!)

Si astfel am aflat ca e foarte foarte profitabil sa fii politician. w00t!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: