Obezitate

Reclama:

Categorii:

Monden Social Sanatate Relaxare Divertisment Masaj erotic

Sfaturi pentru cei cu obezitate
Cine este obez?

Oricine are indicele de masă corporală (IMC) >25. El se determină raportând greutatea corporală (kg) la înălţime (m), conform formulei:

IMC = greutate (kg)/înălţime2 (m2).

Forma abdominală a obezităţii este cea mai periculoasă. Ea apare atunci când indicele abdominal (IA) este mai mare de 0,5.

IA reprezintă raportul dintre talie (exprimată în cm) şi înălţime (exprimată în cm).
Care sunt pericolele obezităţii?

Oricine este obez se expune la: boli cardiovasculare (hipertensiune arterială, infarct miocardic, hemoragie cerebrală, etc.), cancer, diabet zaharat, boli digestive (litiază biliară, constipaţie), boli articulare, varice, tulburări menstruale şi de potenţă sexuală, tulburări respiratorii, gută, creşterea colesterolului şi a altor grăsimi în sânge.

Obezitatea scade capacitatea de efort fizic şi calitatea vieţii. Mortalitatea la pacienţii obezi este mult mai mare decât la populaţia cu greutate corporală normală.

Atenţie! Aceste pericole pot exista chiar la gradul I şi II de obezitate. Acest risc creşte în paralel cu gradul obezităţii. Prin slăbire, pericolele se diminuează.
Sfaturi asupra alimentaţiei
Alimentele care trebuie evitate:

Grăsimi animale (unt, slănină, untură, jumări, carne grasă), frişcă, smântână, brânzeturi fermentate, brânză topită, lapte integral, maioneze, creme, produse de patiserie (plăcinte, pateuri), ouă, îngheţată, prăjituri, ciocolată, fructe şi legume uscate sau conservate prin deshidratare, fructe oleaginoase (nuci, arahide, alune), fructele cu conţinut glucidic mare (struguri, prune, banane, curmale, stafide, smochine), cartofi prăjiţi, sucuri îndulcite cu zahăr.
Alimente care se vor consuma cu moderaţie:

Grăsimi vegetale (margarină vegetală, ulei de măsline, floarea soarelui, soia), pâine integrală, preparate de cereale, mămăligă, porumb fiert, cartofi fierţi sau copţi, paste făinoase fierte, ovăz fiert, sucuri naturale de fructe neîndulcite, peşte slab, carne albă fără pieliţă (pui, găină, curcan), iaurt slab, lapte smântânit, brânză de vaci, albuş de ou, conserve în ulei.
Alimente ce se pot consumă fără restricţii:

Legume proaspete (roşii, salată, varză), legume fierte (morcov, gulii, ţelină, conopidă, sfeclă), grapfruit, căpşuni, kiwi, ceaiuri de plante, băuturi nealcoolice hipocalorice (Coca-Cola Light, Pepsi-Max), apă minerală, sifon.
Alte sfaturi:

a Evitaţi excesul de sare (nu mai mult de o linguriţă rasă pe zi);

a Mâncaţi “câte puţin” de mai multe ori pe zi; Mesele vor fi în număr de 4-5/zi, evitându-se mesele rare şi abundente. Ultima masă a zilei va fi luată la ora 18-19.

a Ridicaţi-vă de la masă, cu senzaţia că aţi mai putea mânca;

a Renunţaţi la consumul de alcool, care este un stimulent puternic al poftei de mâncare;

a Mâncaţi încet, nu vă grăbiţi, nu înfulecaţi, nu citiţi şi nu vă uitaţi la televizor când mâncaţi;

a Nu păstraţi la vedere alimente care îngraşă: fursecuri, bomboane, ciocolată. Înlocuiţi-le cu fructe, sucuri şi băuturi nealcoolice, recomandate mai sus;

a Urmăriţi-vă singuri evoluţia greutăţii şi a taliei. Determinaţi-le o dată pe săptămână, dimineaţa, înaintea micului dejun, după ce aţi urinat şi după ce aţi avut scaun;

a Îndulciţi cafeaua şi ceaiul cu Nutrasweet, zaharină, ciclamat, dar cu moderaţie;

a Exerciţiul fizic săptămânal sau zilnic este extrem de binevenit. El poate fi efectuat în funcţie de preferinţele şi gradul de antrenament al pacientului: mersul pe jos, înotul, aerobic, jogging-ul, gimnastica;

a Cheia succesului pentru obţinerea greutăţii ideale la pacientul obez este dorinţa şi hotărârea sa fermă de a o atinge.

a Adresaţi-vă medicului pentru a stabili cât mai trebuie să slăbiţi, în cât timp şi câte calorii să mâncaţi pe zi;

a Nu urmaţi cure de slăbire bruscă;

a Respectaţi datele de prezentare la control medical.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: